داروهای سیستم گوارشی, مقالات آموزشی

قرص کولوفک ۱۳۵

قرص کولوفک 135

این مطالب را در این صفحه می خوانید

قرص کولوفک ۱۳۵، قرص کلوفک ۱۳۵، تولید شرکت ابوت فرانسه است، COLOFAC 135 mg، داروی موثر این برند قرص مبورین می باشد،  قرص‌ کولوفک ۱۳۵ برای مدیریت سندرم روده تحریک پذیر مورد استفاده قرار می گیرند. این دارو برای درمان علائم این بیماری، نظیر درد شکم و گرفتگی، اسهال دائم، دفع مکرر مدفوع، نفخ شکم و … به کار می‌رود.

 

قرص کولوفک ۱۳۵ برای چیست

کلوفک برای کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر به کار می‌رود. این دارو می‌تواند به کاهش علائمی نظیر درد شکم و گرفتگی، اسپاسم روده، اسهال و نفخ کمک کند. کلوفک به گروهی از داروها تعلق دارد که با عنوان داروهای ضد اسپاسم شناخته می‌شوند. همچنین این دارو با عنوان مبورین هیدروکلراید نیز شناخته می‌شود. کلوفک با آرام ساختن عضلات شکم عمل می‌کند، این آرام سازی موجب کاهش علائم روده تحریک پذیر در بدن بیمار می‌شود.

تفاوت قرص مبورین و قرص کولوفک ۱۳۵

از قرص مبورین برای درمان علائم مرتبط با سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و سایر بیماری های روده ای استفاده می شود. این قرص همان نسخه عمومی از درمان شایع ضد اسپاسم IBS است که با عنوان کلوفک فروخته می شود. کلوفک دارای همان ماده مبورین است.

ممکن است شما در مورد قرص مبورین به عنوان کلوفک- که نسخه مارک دار همان درمان IBS است – شنیده باشید. هر دو قرص مبورین و کلوفک دارای ماده موثر یکسانی هستند با این تفاوت که مبورین ارزان تر از کلوفک است ، اما به همان اندازه موثر است، بنابراین برای بسیاری از مبتلایان به IBS به یک انتخاب محبوب تبدیل شده است.

مبورین هیدروکلراید دارویی است که به واسطه خواص ضد اسپاسم خود شناخته می‌شود. این دارو با برندهای مختلفی نظیر کلوفک، کولوفک، کلوفک آی بی اس و اوروبورین عرضه می‌شود. مبورین به همراه فیبر ایسپاگولا (تحت برند فیبوژل مبورین) عرضه می‌شود، اگر فرد به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا باشد می‌تواند از این ترکیب برای درمان یبوست خود استفاده کند.

 

قرص کلوفک ۱۳۵ چیست 

قرص کلوفک ۱۳۵ میلی گرمی حاوی مبورین هیدروکلراید هستند. این ماده به گروهی از داروها تعلق دارد که به عنوان داروهای ضد اسپاسم شناخته می‌شوند. این دارو برای درمان علائم سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و مشکلات مشابه نظیر روده تحریک پذیر مزمن، یبوست حاصل از اسپاسم، کولیت مخاطی و کولیت اسپاسمی به کار می‌رود.

 

کولوفک ۲۰۰

مصرف این دارو برای بیمارانی که کولوفک ۲۰۰ میلی گرمی برای آنها تجویز شده است، به صورت دو قرص در روز است که یکی صبح و دیگری عصر مصرف می‌شود. بیمار باید کپسول‌ها را بیست دقیقه قبل از وعده غذایی مصرف کند و بهتر است دارو به همراه یک لیوان آب خورده شود (حداقل صد میلی لیتر آب).

 

طریقه مصرف قرص کولوفک ۱۳۵

برای مصرف دارو، دنبال کردن کامل دستورات پزشک تجویز کننده و یا داروساز اهمیت دارد. این دستورات ممکن است با دستوری که در این جا به شما پیشنهاد می‌شود متفاوت باشد. اگر از دستورات ارائه شده بر روی جعبه متوجه نحوه مصرف داروی خود نشدید، بهتر است در این مورد با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

 

میزان مصرف

دوز معمول مصرف این دارو، مصرف سه قرص در طول روز است. به طور معمول هر بار یک قرص از این دارو مصرف می‌شود.

 

طریقه مصرف قرص کولوفک ۱۳۵

بیمار باید قرص‌ها را به همراه یک لیوان آب مصرف کند. میزان مصرف آب پیشنهادی برای خوردن این قرص چیزی حدود صد میلی لیتر (یک لیوان کوچک) است.

 

زمان مصرف داروی قرص کولوفک ۱۳۵

بیمار باید دارو را قبل یا حین مصرف غذا استفاده کند. بهتر است مصرف دارو در یک بازه زمانی مشخص در هر روز انجام شود. مصرف این دارو در یک زمان مشخص، بهترین اثر بر روی بدن بیمار را به همراه خواهد داشت. بعلاوه، این موضوع به بیمار کمک می‌کند زمان مصرف داروی خود را فراموش نکند.

در این باره بیشتر بدانیم
کپسول رواتینکس

 

دوره درمان قرص کولوفک ۱۳۵

مصرف قرص کولوفک ۱۳۵ باید تا زمانی که پزشک صلاح می‌بیند ادامه پیدا کند. در بعضی موارد ممکن است با بهبود وضعیت فرد نیز ادامه دارو اهمیت داشته باشد.

 

عوارض مصرف قرص کولوفک ۱۳۵

اگر بیمار با مصرف قرص کولوفک ۱۳۵ احساس بدی داشته باشد، بهتر است در سریع ترین زمان ممکن موضوع را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهد. این دارو به بیشتر افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر کمک می‌کند، با این حال ممکن است عده کمی از افراد با عوارض ناخواسته مواجه شوند.

بیشتر داروها عوارض جانبی ناخواسته ای به همراه دارند. در بعضی موارد این عوارض جدی هستند، اما در بیشتر موارد این عوارض اهمیت چندانی ندارند. بیمار در صورتی که با بعضی عوارض مشخص مواجه شود ممکن است به مراقبت‌های پزشکی نیاز پیدا کند.

اگر بیمار با هر کدام از عوارض زیر مواجه شد و این مشکلات موجب آزار و نگرانی وی گردید، بهتر است با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرد

سو‌هاضمه
سوزش سر دل
یبوست عصبی
گیجی
سر درد
خستگی
مشکلات خواب
کاهش اشتها
فهرست فوق عوارض شایع این دارو هستند و معمولا مدت کوتاهی ادامه پیدا می‌کنند و شدت زیادی ندارند. اگر هر کدام از مشکلات بعدی رخ دهند، بیمار باید فورا با پزشک خود تماس بگیرد و یا به مراکز فوریت‌های پزشکی بیمارستان‌های محل زندگی خود مراجعه کند.

 

مواد جانبی قرص کولوفک ۱۳۵

هسته قرص: لاکتوز مونوهیدرات، نشاسته سیب زمینی، پوویدون، تالک، منیزیم استئارات.

پوشش قرص: تالک، سوکروز، ژلاتین، آکاسیا، موم کارنوبا.

 

موارد مصرف قرص کولوفک ۱۳۵

بزرگسالان و کودکان بالای ۱۰ سال

درمان علامتی دردهای شکمی و دل پیچه (کرامپ)، اختلالات گوارشی و ناراحتی های روده ای مربوط به سندروم روده تحریک پذیر (IBS).

درمان اسپاسم های ثانویه دستگاه گوارش ناشی از اختلال در عملکرد اعضاء.

 

مقدار و روش مصرف قرص کولوفک ۱۳۵

بزرگسالان و کودکان بالای ۱۰ سال

یک عدد قرص سه بار در روز، حدود ۲۰ دقیقه پیش از هر وعده غذایی.

قرص ها بدون جویدن و همراه با حداقل ۱۰۰ میلی لیتر آب بلعیده شود.

همیشه کولوفک را دقیقاً مطابق دستور پزشک مصرف کنید. در صورت داشتن هر سوالی با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

در صورت فراموش کردن مصرف دارو، مقدار مصرف را در نوبت بعدی دو برابر نکنید. در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشک یا داروساز خود مشورت نمائید.

برای دوره مصرف تا یک سال خطرات خاصی گزارش نشده است. با این حال زمانیکه پس از گذشت چند هفته بهبودی حاصل گشت، می توان دوز دارو را بتدریج کاهش داد. دوره مصرف این دارو محدودیت خاصی ندارد.

 

مصرف قرص کولوفک ۱۳۵ در کودکان

از آنجائیکه اطلاعات کافی در زمینه ایمنی و اثربخشی قرص کولوفک ۱۳۵ میلی گرم در کودکان و نوجوانان زیر ۱۰ سال وجود ندارد مصرف آن در این گروه از بیماران توصیه نمی شود.

 

سالمندان و بیماران دارای اختلالات کلیوی و یا کبدی

هیچ مطالعه ای در زمینه میزان مصرف دارو در سالمندان و بیماران دارای اختلالات کلیوی و یا کبدی وجود ندارد.

 

موارد منع مصرف قرص کولوفک ۱۳۵

در صورت حساسیت به ماده موثره یا هر یک از سایر اجزاء تشکیل دهنده این دارو از مصرف آن خودداری کنید.

 

موارد هشدار و احتیاطات ویژه حین مصرف دارو

از آنجائیکه قرص های روکش دار کولوفک حاوی لاکتوز می باشد، مصرف این دارو در بیماران مبتلا به بیماری ارثی عدم تحمل گالاکتوز، بیماران دارای کمبود Lapp لاکتاز یا بیماران مبتلا به اختلال در جذب گلوکز- گالاکتوز، توصیه نمی شود. به علاوه، در صورت ابتلا به عدم تحمل لاکتوز (یا هر قند دیگری) قبل از مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنید.

پوشش این قرص ها حاوی سوکروز می باشد لذا مصرف این دارو در بیماران مبتلا به بیماری ارثی عدم تحمل فروکتوز، بیماران مبتلا به اختلال در جذب گلوکز- گالاکتوز و یا کمبود سوکراز ایزومالتاز، توصیه نمی شود.

 

تداخلات دارویی قرص کولوفک ۱۳۵

هیچ مطالعه ای در زمینه تداخلات این دارو با سایر داروها انجام نشده است.

اگر از سایر فرآورده های دارویی استفاده می کنید و یا اخیراً استفاده کرده اید، حتی اگر این دارو از دسته داروهایی باشد که نیاز به نسخه پزشک ندارند، حتماً به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

باروری، بارداری و شیردهی

پیش از مصرف هرگونه دارو در دوران بارداری، با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

در حال حاضر هیچ اطلاعات بالینی در مورد زنان باردار مصرف کننده دارو موجود نمی باشد.

مطالعات حیوانی هیچ گونه اثرات مضر مستقیم یا غیر مستقیمی بر بارداری، رشد جنین، زایمان یا رشد نوزاد نشان نداده است.

در صورت بارداری، پیش از مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف قرص کولوفک ۱۳۵ در دوران بارداری توصیه نمی گردد.

مشخص نیست که مبورین یا متابولیت های آن در شیر انسان ترشح می شود یا خیر. ترشح مبورین درشیر حیوانات نیز مورد مطالعه قرار نگرفته است. بنابراین کولوفک را نباید در دوران شیردهی مصرف نمود.

 

باروری

اطلاعات بالینی خاصی در مورد تأثیر این دارو روی باروری جنس مونث و مذکر وجود ندارد؛ به هرحال در مطالعات حیوانی اثرات سوئی در این زمینه از کولوفک مشاهده نشده است.

در این باره بیشتر بدانیم
قرص آدانکور 10

 

تأثیر بر رانندگی و کار با ماشین آلات

مطالعه ای در مورد اثرات این دارو بر توانایی رانندگی و کار با ماشین آلات انجام نشده است. پروفایل های فارماکودینامیک و فارماکوکینتیک و همچنین تجربیات پس از ورود دارو به بازار (post-marketing experience) نیز اثرات سوئی از مبورین در توانایی رانندگی و کار با ماشین آلات نشان نداده است.

 

عوارض جانبی ناخواسته

مانند تمام فرآورده های دارویی، کولوفک ممکن است دارای عوارض جانبی باشد. اگر به عارضه ای برخورد کردید که در این برگه به آن اشاره نشده است، یا در صورت تشدید عوارض جانبی، لطفاً پزشک یا داروساز خودرا سریعاً مطلع کنید.

واکنش های آلرژیک بصورت غالب ولی نه منحصراً محدود به پوست، با این دارو مشاهده شده است. با این وجود میزان بروز این واکنش ها را نمی توان از روی اطلاعات موجود ارزیابی کرد.

 

طبقه بندی عوارض جانبی براساس سیستم های بدن:

اختلالات سیستم ایمنی

ازدیاد حساسیت (آلرژی)

اختلالات پوست وبافت زیر جلدی

کهیر، آنژیوادم (ادم ناگهانی صورت، گردن یا اندام ها)، ادم صورت (تورم)، اگزانتم (قرمزی و راش پوستی)

مصرف بیش از حد دارو (مسمومیت دارویی)

از نظر تئوری، در صورت مصرف بیش از حد دارو ممکن است تحریک پذیری سیستم عصبی مرکزی رخ دهد. در مواردی که کولوفک بیش از مقدار مورد نظر مصرف شده بود، یا علائمی مشاهده نشده و یا خفیف و سریعاً برگشت پذیر بوده است. پادزهر شناخته شده ای برای این دارو وجود ندارد؛ شستشوی معده و درمان علامتی در این موارد توصیه می گردد.

 

ناسازگاری های دارویی

ناسازگاری های دارویی در مورد این دارو صدق نمی کند.

 

شرایط نگهداری و عمر قفسه ای قرص کولوفک ۱۳۵ 

این محصول را می توان به مدت ۵ سال نگهداری کرد.

دارو را پس از انقضای تاریخ مصرف آن که بر روی جعبه ذکر شده است، مصرف نکنید.

دارو را در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتیگراد نگهداری کنید. . از یخ زدگی محافظت کنید.

دارو را در جعبه اصلی آن نگهداری کنید.

دارو را دور از دید و دسترس کودکان قرار دهید.

 

اطلاعات بیشتر قرص کولوفک ۱۳۵

هرگونه داروی مصرف نشده یا ضایعات باید طبق قوانین محلی معدوم شوند.

اطلاعات ارائه شده در این برگه راهنما محدود می باشد. برای اطلاعات بیشتر، با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

 

موارد مصرف قرص کولوفک ۱۳۵

این دارو در درمان سندرم روده تحریک پذیر مصرف می شود.

 

هشدارهای مصرف قرص کولوفک ۱۳۵ :

در بیماران مبتلا به اختلالات کبد و کلیه باید با احتیاط فراوان مصرف شود.

 

عوارض جانبی قرص کولوفک ۱۳۵ :

در بیماران مبتلا به اختلالات کبد و کلیه باید با احتیاط فراوان مصرف شود.

 

تداخل های دارویی قرص کولوفک ۱۳۵ :

اطلاعاتی در مورد تداخل های دارویی کلوفک ثبت نشده است.

 

نکات قابل توصیه برای قرص کولوفک ۱۳۵:

اطلاعاتی در مورد نکات قابل توصیه کلوفک ثبت نشده است.

 

گروه بارداری قرص کولوفک ۱۳۵:

اطلاعاتی در مورد گروه بارداری کلوفک ثبت نشده است.

 

هشدارهای بارداری قرص کولوفک ۱۳۵:

اطلاعاتی در مورد هشدارهای بارداری کلوفک ثبت نشده است.

 

نکات پیش از مصرف قرص کولوفک ۱۳۵:

اطلاعاتی در مورد نکات پیش از مصرف کلوفک ثبت نشده است.

 

موارد منع مصرف قرص کولوفک ۱۳۵:

اطلاعاتی در مورد موارد منع مصرف کلوفک ثبت نشده است.

 

عوارض مصرف بیش از اندازه کلوفک :

اطلاعاتی در مورد عوارض مصرف بیش از اندازه کلوفک ثبت نشده است.

 

فارماکودینامیک کلوفک :

اطلاعاتی در مورد فارماکودینامیک کلوفک ثبت نشده است.

کولوفک ریتارد یک داروی ضد اسپاسم گوارشی می باشد و برای درمان سندرم روده تحریک پذیر، دل پیچه، یبوست، اسهال عصبی و درد ناشی از اسپاسم روده تجویز می شود.
کولوفک ریتارد یک داروی ضد اسپاسم گوارشی است که برای درمان سندروم روده تحریک پذیر، مشکلات کولون مزمن، یبوست به دلیل اسپاسم تجویز می شود. این دارو به شکل قرص یا کپسول کولوفک ۱۳۵ و ۲۰۰ میلی گرم در بازار به فروش می رسد که نوع آن بر اساس تجویز پزشک مشخص می شود.

داروی کولوفک برای بیماران با علائم دلپیچه، نفخ و یبوست تجویز می شود و با تاثیر مستقیم بر عضلات روده، به شل شدن عضلات کمک کرده و درد ناشی از اسپاسم عضلات روده را تسکین می دهد. همچنین از این دارو برای درمان اسهال عصبی و سندرم روده تحریک پذیر نیز استفاده می شود.

تفاوت مبورین و کولوفک: مبورین نسخه ایرانی داروی کولوفک می باشد و تفاوتی بین مقدار اثربخشی مبورین ایرانی و کولوفک در درمان بیماران مبتلا سندرم روده تحریک پذیر وجود ندارد.

 

کولوفک ریتارد چیست

کولوفک یک داروی پیوسته رهش است که جهت مشکلات اسپاسم گوارشی تجویز می شود و با شل کردن عضلات روده باعث تسکین درد های اسپاسمی می شود. از این دارو برای درمان سندرم روده تحریک پذیر و مشکلات یبوست مزمن بیشتر استفاده می شود.

کولوفک به طور کامل در بدن جذب می شود و از زمان مصرف آن حدود ۳ ساعت طول می کشد تا به اوج غلظت پلاسمایی خود برسد، اما شروع اثربخشی آن از ۱ ساعت پس از مصرف شورع می شود.همچنین نیمه عمر ۵ ساعت دارد و طریق ادرار حذف می شود.

بیمارانی که به یبوست مزمن یا سندرم روده تحریک پذیر دچار شده اند و احساس دلپیچه و درد در شکم می کنند، پزشک پس از معاینات دقیق، اگر تشخیص اسپاسم عضلات روده را بدهد ، این دارو را برای رفع اسپاسم گوارشی تجویز می کند.

در این باره بیشتر بدانیم
واکسن اسپوتنیک وی

 

موارد مصرف قرص کولوفک ۱۳۵

کولوفک یک داروی ضد اسپاسم گوارشی است که برای درمان مشکلات گوارشی و همچنین مشکلات کولون مزمن تجویز می شود تا با کاهش اسپاسم عضلات ،درد تسکین یابد.

موارد مصرف کولوفک جهت درمان نفخ، دلپیچه، سندرم روده تحریک پذیر و کولون تحریک پذیر تجویز می شود، همچنین این دارو در موارد اختلالات عملکرد روده، یبوست، اسهال عصبی و دل درد نیز تجویز می شود.

 

نحوه مصرف قرص کولوفک ۱۳۵

نحوه مصرف کولوفک بر اساس شرایط سنی، شرایط بیماری و تشخیص پزشک می باشد و طبق تجویز پزشک آن را مصرف کنید. این دارو به شکل کپسول یا قرص تجویز می شود و پزشک تشخیص می دهد که از کدام شکل از دارو می بایست استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف کولوفک حدود ۲۰ دقیقه قبل از مصرف غذا می باشد تا بتواند بهترین اثربخشی را بر روی عضلات گوارشی داشته باشد. همچنین این دارو را نباید بجوید یا خورد کنید. بهتر است کپسول یا قرص را با یک لیوان پر آب مصرف کنید.

کولوفک از زمان مصرف آن حدود ۱ ساعت طول می کشد تا شروع به اثربخشی کند و حدود ۳ ساعت طول می کشد تا به اوج اثربخشی خود برسد.

اگر پزشک کپسول کولوفک پیوسته رهش را برای شما تجویز کرده است ، می بایست آن را به طور کامل ببلعید و از خرد کردن، جویدن یا باز کردن آن خودداری کنید. همچنین کولوفک به شکل قرص را نیز نباید بجوید و حتما آن ا باید به طور کامل ببلعید.

برخی از افراد ممکن است سابقه حساسیت به کولوفک داشته باشند، این افراد باید از مصرف کولوفک خودداری کنند و پزشک معالج خود را در جریان حساسیت و آلرژیک خود به این دارو قرار دهند.

افرادی که سابقه مشکلات کبدی، کلیوی و بلوک قلبی دارند، حتما باید قبل از تجویز این دارو توسط پزشک، سابقه بیماری خود را مطرح کنند، زیرا ممکن است این دارو برای شرایط بیماری شما منع مصرف داشته باشد.

 

عوارض جانبی قرص کولوفک ۱۳۵

کولوفک در برخی از افراد می تواند عوارضی را داشته باشد که این عوارض شایع و خفیف می باشد و در چند ساعت و چند روز از بین می رود. اما اگر این عوارض شدید شد می بایست با پزشک تماس بگیرید.

در موارد نادر ممکن است کولوفک در برخی افراد واکنش آلرژیک جدی ایجاد کند که در صورت مشاهده علائم تورم در گلو، زبان یا صورت، مشکل تنفس، قرمزی ، خارش یا تاول مصرف دارو را قطع کرده و به فوریت های پزشکی مراجعه کنید.

کولوفک مانند در برخی افراد عوارض جانبی ایجاد کند که معمولا خفیف و گذرا می باشد، این عوارض شامل سردرد، بی خوابی، بی اشتهایی و اختلالات گوارشی می باشد. اگر این عوارض از بین نرفت حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

کولوفک (روش مصرف،فواید و عوارض) Colofac retard

مبورین (Mebeverine) با نام تجاری کولوفاک (Colofac) از دسته داروهای آنتی‌اسپاسمودیک است که در سال ۱۹۶۵ به‌ثبت رسیده و در درمان علایم سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر (Irritable bowel syndrome: IBS) با یا بدون ضایعات ارگانیک همراه (دیورتیکولوز و دیورتیکولیت، انتریت منطقه‌ای، بیماری‌های کیسه یا مجاری صفراوی، اولسرهای معده یا دوازدهه، دیزانتری و التهاب اختصاصی یا غیراختصاصی دستگاه گوارش) به‌کار می‌‌رود. با دلگرم همراه باشید.

 

موارد مصرف کولوفک ریتارد

این دارو در درمان کولون تحریک‌پذیر، یبوست مزمن، کولیت موکوسی، کولیت اسپاستیک، کرامپ، دردهای شکمی، اسهال‌های غیراختصاصی و درمان سمپتوماتیک IBS که متعاقب آن یبوست ایجاد می‌شود، سوزش سر دل و نفخ کاربرد دارد.

مبورین شل‌کننده‌ی عضلات صاف است و اثر مستقیم و غیراختصاصی شل‌کنندگی روی عروق قلب و سایر عضلات صاف دارد. نشان داده شده که مبورین در Invitro اثرات اسپاسمولیتیک شبه‌پاپاورین روی عضلات صاف روده‌ی کوچک، رحم و کیسه‌ی صفرا دارد و همچنین دارای اثرات بی‌حسی موضعی نیز هست.این دارو در Invivo در بلوک اسپاسم عضلات صاف و تسکین اسپاسم کاربانکول اسفنکتر اودی خرگوش تا ۵ برابر قوی‌تر از پاپاورین عمل می‌کند و در یک مطالعه‌ی دیگر نیز ثابت شده که ۲۰ برابر قوی‌تر از پاپاورین است. این دارو اثرات کمی ‌روی حرکات موجی (پریستالتیسم) عادی روده دارد، اما وقتی افزایش پریستالتیسم وجود داشته باشد، اثرات اسپاسمولیتیک آن بارز می‌شود.

در مطالعات دیگر نشان داده شده که مبورین فاقد اثرات آنتی‌کولینرژیک مرکزی و محیطی است. این دارو اثر ضد درد یا کاهنده‌ی درد ندارد و فقط در دوزهای بالای آن اثرات تحریکی مرکزی مختصری دیده شده است. همچنین با مصرف مبورین هیچ اثر بلوک گانگلیونی و اختلال در نوروترانسمیتر دیده نشده است.تزریق وریدی دارو در حیوانات موجب آریتمی ‌موقت، برادی‌کاردی و اختلال در الکتروکاردیوگرافی می‌شود. ۹۵ درصد دارو از کلیه دفع می‌شود.

 

خوانندگان ما این مطالب را هم درخواست کرده اند:
قیمت کلوفک ۱۳۵
قرص کولوفین برای چیست
قرص کلوفک
خرید قرص کلوفک خارجی
تفاوت مبورین و کولوفک
خرید قرص colofac
قرص colofac
قرص مب اکتو

 

 

 

قرص کولوفک 135

 

این دارو تاییدیه FDA را دارد.

 

نحوه خرید از داروخانه دکتر هنگامه سلیمانی.

 

با ما تماس بگیرید WhatsApp

 

داروخانه ذکتر هنگامه سلیمانی

 

۴.۸/۵ - (۴۶ امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *