مکمل غذایی, مقالات آموزشی

قطره سیدرال گوچه

قطره سیدرال گوچه

قطره سیدرال گوچه، دریافت میزان کافی از آهن در طول روز از طریق رژیم غذایی و یا مصرف مکمل آهن برای حفظ حیات و سلامتی هر فرد ضروری است. این نیاز به طور خاص در کودکان بیشتر اهمیت پیدا می‌کند و طبق توصیه پزشکان از ۴ ماهگی تا ۲ سالگی باید از قطره آهن برای کودکان استفاده نمود.

قطره سیدرال گوچه به منظور تامین آهن مورد نیاز بدن اطفال فرموله شده است. آهن مورد استفاده در این مکمل فرمولاسیون سوکروزمیال است. در واقع فرآیندی است که طی آن آهن توسط غشای فسفولیپیدی پوشانده می‌شود.

جنس غشای فسفولیپیدی به جنس دیواره سلول‌های بدن شباهت دارد و آهن آن به راحتی، از طریق سلول‌های دیواره روده جذب می‌شود. بنابراین علاوه بر کمک به جذب بیشتر آهن، از کمترین عارضه گوارشی ناشی از مصرف آهن مانند یبوست، تهوع و دل درد برخوردار است.

جهت مشاوره دارویی با ما تماس بگیرید

درباره قطره سیدرال گوچه 

بسته قطره سیدرال گوچه حاوی یک بطری ۳۰ میلی لیتری و یک ساشه حدود ۲ گرمی است که قبل از مصرف باید ترکیب شوند. پس از آماده‌سازی، فرآورده حاوی ۷ میلی گرم آهن سوکروزمیال در هر میلی لیتر از قطره می‌شود. قطره سیدرال گوچه با طعم کاراملی و بسیار خوشمزه خود، طعم ناخوشایند آهن را پوشش می‌دهد.

مکمل قطره سیدرال گوچه تحت لیسانس شرکت داروسازی جونیا فارما ایتالیا و توسط شرکت کیمیا سلامت ایرانیان تولید و بسته بندی شده است.

 

چرا کودکان به قطره سیدرال گوچه نیاز دارند ؟

آهن یک ماده معدنی بسیار مهم در بدن انسان است. این ماده تاثیر بسیار بالایی در رشد طبیعی کودکان دارد، وظیفه این ماده در بدن رساندن خون به قسمت‌های مختلف بدن است.

تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که از شیرخوارگی تا دو سالگی مکمل آهن مصرف نکرده اند، دچار علائم کم خونی نظیر رشد جسمی و قدی کمتر نسبت به سایر همسالان، داشتن پوست رنگ پریده، بی اشتهایی، عدم داشتن فعالیت و جنب و جوش، بی قراری و بی تابی کودک می‌شوند.

در این باره بیشتر بدانیم
پماد آلفا 30 گرمی


ویژگی های قطره سیدرال گوچه

قابل استفاده در کم خونی فقر آهن و یا در موارد کاهش دریافت آهن از طریق تغذیه

افزایش تحمل گوارشی دارو به دلیل پیشگیری از تماس آهن با مخاط دستگاه گوارش

جذب بسیار مناسب در بیماری‌های گوارشی، سلیاک و بیماری‌های التهاب روده

فرمولاسیون سوکروزومیال دارو باعث فراهمی زیستی بالای دارو

کمک به رشد مناسب ذهنی و شناختی کودک

مناسب در موارد افزایش نیاز به مکمل آهن

جلوگیری از سیاه شدن دندان‌های کودک

دارای طعم بسیار خوشمزه کاراملی

مناسب تمام گروه‌های سنی

 

ترکیبات قطره سیدرال گوچه

آهن

سوکروزومیال (آیرون پیروفسفات، سوکرواسترهای اسید چرب، لسیتین آفتابگردان اسپری شده بر روی آرد برنج و تری کلسیم فسفات

نشاسته برنج پری ژلاتینه)

مالتو دکسترین، آب، سوکروز، مالتو دکسترین، طعم دهنده

نگهدارنده: پتاسیم سوربات، پتاسیم بنزوآت

قوام دهنده: زانتان، گام

تنظیم کننده اسید: اسید سیتریک

امولسی فایر: سوکروز استرهای اسید چرب

 

قطره سیدرال گوچه چطور مصرف کنیم

محتوی هر بسته قطره سیدرال گوچه را به محصول داخل بطری اضافه نمایید و بطری را به خوبی تکان دهید. قبل از هر بار مصرف نیز بطری را به خوبی تکان دهید تا محتویات آن یکنواخت شود.

مقدار مصرف قطره سیدرال گوچه برای اطفال طبق دستور پزشک است.

مقدار مصرف معمول قطره سیدرال گوچه در اطفال روزانه ده قطره ، معادل یک میلی لیتر است. (به طور مستقیم در دهان چکانده شود یا در نصف لیوان آب حل شود.)

لطفا دقت کنید:

قطره سیدرال گوچه را در دمای کمتر از ۲۵ سانتیگراد دور از نور خورشید و حرارت نگهداری شود و از تماس با آب نیز پرهیز شود.

در صورت مصرف هر گونه دارو یا مکمل دیگر برای کودک، قبل از مصرف فرآورده با پزشک مشورت کنید.

در صورت مصرف هر گونه دارو یا مکمل دیگر، قبل از مصرف این فرآورده با پزشک مشورت نمایید.

قطره آهن سیدرال تا یک ماه پس از آماده سازی قابل مصرف است.

دور از دسترس اطفال و در جای خشک و خنک نگهداری شود.

این فرآورده جهت تشخیص، پیشگیری یا درمان نیست.

پس از آماده سازی فرآورده را در یخچال نگهداری نمایید.

فرآورده تنها پس از آماده سازی قابل مصرف است.

قطره سیدرال گوچه مناسب در موارد افزایش نیاز به مکمل آهن (مانند دوران کودکی برای رشد و نمو مناسب ذهنی و شناختی کودک) مناسب در کم خونی فقر آهن (بویژه ناشی از اختلال جذب آهن) و یا در موارد کاهش دریافت آهن از طریق تغذیه

در این باره بیشتر بدانیم
قرص ناتریلیکس 1.5

قطره سیدرال گوچه، فرمولاسیون سوکروزومیال دارو باعث فراهمی زیستی بالای دارو جذب بسیار مناسب در بیماری های گوارشی، سلیاک و بیماری های التهاب روده افزایش تحمل گوارشی دارو به دلیل پیشگیری از تماس آهن با مخاط دستگاه گوارش و کاهش عوارضی مانند درد معده و تهوع می گردد.

قطره خوراکی قطره سیدرال گوچه :

آهن یکی از ریزمغذی های مهمی است که کودکان باید از آن استفاده کنند. میزان آهن موجود در شیر مادر کمتر از حد نرمال است و نیاز است کودکان از مکمل های آهن استفاده کنند.

قطره سیدرال گوچه یکی از بهترین مکمل ها برای کودکان است و به شکل قطره بوده و به راحتی برای کودکان قابل استفاده است.آهن مورد استفاده در این مکمل فرمولاسیون سوکروزومیال است که  باعث فراوری زیستی بالای دارو می شودو بدون عوارض گوارشی است.

آهن برای ساخت هموگلوبین لازم است. کار هموگلوبین رساندن اکسیژن به خون است. کمبود آهن باعث کم خونی می‌شود. یعنی این که ارگان‌ها و عضلات، اکسیژن لازم برای عملکردهای معمولی ندارند.

مغز نوزادان و کودکان در حال رشد به طور مستقیم از کمبود آهن ضربه می‌بیند. بنابراین نیاز است این کمبود در کودکان در زمان مناسب تشخصی داده شده و درمان شود.

 نوزادانی که کمبود آهن دارند رشد کمی دارند و یا وزن آنها اضافه نمی‌شود. رنگ پوست آنها زرد بوده و رنگ پریده تر از کودکان دیگر است. نوزاد بی‌اشتها است و از خوردن یا آشامیدن امتناع می‌کند و جنب و جوش کمتری دارد.

در صورت کمبود آهن کودک بیقرار است. بدون دلیل مشخص گریه و بی تابی می‌کند. در کودکانی که سن بیشتری دارند کمبود آهن با احساس خستگی، اختلال در تمرکز و ضعف عمومی مشخص می شود.

مکمل آهن قطره سیدرال گوچه برای رشد مناسب ذهنی و جسمی کودک، بدون عوارض گوارشی و سیاه شدن دندان ها میباشد.

قطره سیدرال گوچه تحت لیسانس شرکت داروسازی جونیا فارما ایتالیا و توسط شرکت کیمیا سلامت ایرانیان تولید و بسته بندی شده است.

 

داستان قطره سیدرال گوچه:

سالها قبل زمانی که قطره سیدرال گوچه، نبود کودکان از قطره آهن ایرانی استفاده می کردند و مادر و پدران جوان که تجربه کافی در زمینه کودک نداشتند، بعد از گذشت چند ماه متوجه سیاهی دندان کودک می شدند.

سیاهی دندان کودک ناشی از مصرف آهن نبود، ناشی از تاثیری بود که بر روی دندان می گذاشت، تاثیر قطره آهن کودک پوسیدگی دندان ها بود، بعد از گذشت چند ماه هم دندانهای سیاه شده به مرور شروع به ریختن می کردند. مخصوصاٌ دندانهای جلو که عکس های کودک را بسیار ناخوش آیند می کرد.

در این باره بیشتر بدانیم
قرص زیلت 75

راه چاره چه بود، اگر مصرف قطره آهن ضروری است پس با دندانهای خراب کودکان که در ۵ یا ۶ سالگی عفونت می کنند و باعث درد و رنج آنها می شود چه باید کرد، آهن نخورند رنگ پریده و کم هوش می شوند، بخورند بی دندان می شوند.

قطره سیدرال گوچه، به کمک آمد تا این مشکل را حل کند، آهن مورد نیاز کودکان در یک مواد خاص پیچیده می شود که در دهان روی دندان تاثیر نگذارند. این راه حل ساده می توانست کودکان باهوش به ما تحویل دهد که دندان زیبا دارند.

هم اکنون شرکت های تولید قطره آهن به این تکنولوژی دست یافته اند و از همین فرمولاسیون جهت تولید قطره آهن استفاده می کنند، امید است با توجه به اینکه ممکن است قطره آهن با فرمولاسیون قدیم که ارزان تر است در مناطق کم برخوردار مصرف می شوند، اجازه تولید و توزیع نگیرند، و تمامی کودکان کشور پهناور ما از قطره آهن با فرمولاسیون جدید استفاده کنند.

درصورت خراب شدن دندان کودکان چه کمکی  به دندانها می توانیم انجا دهیم:

در این صورت بهتر است، دندان کودکان را هم شش ماه به دندان پزشک نشان داد تا در صورت پوسیدگی به سرعت درمان آن شروع شودو در صورت سالم بودن دندان ها هر ساله بهتر است کلراید شوند تا از پوسیدگی آن جلوگیری شود.

 

سئوالات متداول: 

مصرف قطره سیدرال گوچه را از چه ماهی باید شروع کرد؟

قطره سیدرال گوچه، برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد و از ۶ ماهگی مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا مصرف قطره سیدرال گوچه باعث پوسیدگی دندان می شود؟

با توجه به نوع آهن موجود در قطره سیدرال گوچه احتمال پوسیدگی با قطره آهن سیدرال بسیار کم است.

هر بسته قطره سیدرال گوچه برای مصرف چه مدتی است ؟

هر بسته قطره سیدرال گوچه برای مصرف یک ماه کودک کافی است.

آیا قطره سیدرال گوچه تحت پوشش بیمه تامین اجتمایی است ؟

قطره سیدرال گوچه به دلیل اینکه در گروه مکمل های دارویی قرار داد تحت پوشش بیمه تامین اجتمایی نمی باشد.

 

مطالب پیشنهادی:

قیمت قطره سیدرال

بهترین زمان مصرف قطره سیدرال گوچه

قطره آهن سیدرال گوچه دندان را سیاه میکند

جایگزین قطره سیدرال

میزان آهن موجود در قطره سیدرال

قطره سیدرال تقلبی

نحوه استفاده از قطره آهن سیدرال

 

 

در مورد این مقاله بیشتر بخوانید.

 

قطره سیدرال گوچه

.

نحوه خرید از داروخانه دکتر هنگامه سلیمانی.

.

آدرس داروخانه دکتر هنگامه سلیمانی

با ما تماس بگیرید WhatsApp

 

۵/۵ - (۴۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *