داروهای تنفسی, مقالات آموزشی

اسپری پی اچ آر ۱۶۰

اسپری پی اچ آر 160

اسپری پی اچ آر ۱۶۰، یک اسپری گیاهی حاوی ۷ اسانس درمنه، اکالیپتوس، نعناع، مورد، آویشن و زعفران می باشد، با توجه به نتایج کارآزمایی بالینی ارائه شده، می‌تواند در بهبود عوارض ریوی کووید-۱۹ (کرونا ویروس) شامل: تنگی نفس، سرفه و اکسیژه رسانی شریانی کمک کند، اسپری پی اچ آر ۱۶۰ ساخت شرکت جابرابن حیان می باشد، اسپری پی اچ آر ۱۶۰ یک اسپری دهانی است، جهت مصرف و مشاوره دارویی با خانه دارو در تماس باشید.

داروسازان باسابقه جابرابن‌حیان امیدوارند در آینده نزدیک اسپری پی اچ آر ۱۶۰، اثربخشی بهتر و ایمن‌تر خود را در مقایسه با داروهای دیگر ضدکرونا به اثبات برساند.

کرونا ویروس می تواند طیف وسیعی از بیماری ها را از سرماخوردگی تا نشانگان حاد شدید تنفسی ایجاد نماید. تا کنون بیش از ده ها نوع کرونا ویروس در انسان شناسایی شده است و امکان جهش ژنتیکی و در نتیجه تغییر در بیماری زایی و کسب توانایی های جدید را دارند.

اسپری های گیاهی :

بر اساس نظریه سازمان استانداردسازی بین المللی، اسانس ها به عنوان محصولات استخراجی از منابع گیاهی یا میوه جات با استفاده از روش تقطیر با بخار یا آب در نظر گرفته می شوند که به دلیل ویژگی ضد میکروبی، ضد اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی می توانند، جایگزین مناسبی در زمینه های غذایی و دارویی باشند.

در این باره بیشتر بدانیم
قرص لووتیروکسین مرک

و بدون اینکه اثرهای نامطلوبی بر سلامت مصرف کننده داشته باشند در بسیاری از موارد سبب از بین بردن Additive باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها می شوند.

عمده ترین ترکیبات شیمیایی مشترک در اسانس های گیاهی شامل تیمول، آلفا پینن، بتا پینن، کارواکرول، لینالول، ژرماکرن و کومین آلدهید می باشند. در این زمینه داروهای مختلفی وجود دارند که می توانند در درمان بیماری های مختلف موثر بوده و جایگزین خوبی برای دارو های شیمیایی باشند.

اسپری پی اچ آر ۱۶۰ حاوی ترکیباتی مانند سینه اُل(سینول، سینئول)، منتول، سافرانال، سافران وکروسین می باشد و به واسطه ی ویژگی های این ترکیبات می تواند در بهبود بیماران تنفسی مفید واقع شود.

استفاده از داروی اسپری پی اچ آر ۱۶۰ می تواند با افزایش رقت ترشحات ریوی و افزایش کلیرانس و خلط آوری باعث این بهبودی بیماری COVID-19 گردد. باتوجه به شرایط بحرانی حاکم ناشی از ویروس کرونا به نظر می رسد اجرای این طرح ضروری و امید بخش باشد.

 

نتایج عینی مصرف اسپری پی اچ آر ۱۶۰:

بهبود اکسیژن شریانی (PSO2): اسپری پی اچ آر ۱۶۰ در مدت ۴ روز استفاده مرتب باعث افزایش معنی دار اکسیژن شریانی در ۱۰۰% بیماران گروه مداخله گردید. نتایج مطالعه ما نشان داد که بعد از مصرف این اسپری میزان اکسیژن شریانی به طور قابل توجهی در گروه مداخله به نسبت گروه کنترل افزایش یافت.

در این باره بیشتر بدانیم
کپسول فرتیل اید آقایان

رفع تنگی نفس بیماران: اسپری پی اچ آر ۱۶۰ در مدت ۴ روز استفاده مرتب، به طور متوسط موجب بهبود تنگی نفس در ۱۰۰ % بیماران در گروه مداخله گردید. یعنی میزان تنگی نفس در گروه مداخله نسبت به گروه کنترل به طور معنی داری کمتر بود.

کم شدن شدت سرفه در روز و شب: اسپری پی اچ آر ۱۶۰ در مدت ۴ روز استفاده مرتب، به طور متوسط موجب بهبود و کاهش سرفه در روز و در شب در گروه مداخله گردید.

نحوه مصرف اسپری پی اچ آر ۱۶۰

میزان مصرف این اسپری با تجویز پزشک مشخص می شود، اما به طور معمول بزرگسالان و افراد بالای ۱۲ سال در صورتی که به علائم خفیف ریوی کووید۱۹ مبتلا هستند، می توانند پنج پاف (پنج بار مصرف روزانه) را به فاصله هر دو ساعت داشته باشند و اگر علایم شدید دارند مصرف ۱۰ پاف آن به فاصله هر یک ساعت یکبار توصیه می شود.

مصرف این دارو برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال پنج پاف در روز به فاصله هر دو ساعت یکبار است و مصرف آن برای کودکان زیر ۵ سال حتما باید با نظر پزشک انجام شود.

این دارو مانند هر داروی دیگر ممکن است عوارض جانبی داشته باشد و در صورت احساس خارش، تپش قلب یا سرگیجه حتما ادامه مصرف دارو باید با نظر پزشک انجام شود.

در این باره بیشتر بدانیم
پودر گرانول فوسفینکس

 

سئوالات متداول:

آیا اسپری پی اچ آر ۱۶۰ می توان بدون نسخه تهیه کرد؟

اسپری پی اچ آر ۱۶۰ یک اسپری گیاهی است و مکان تهیه آن بدون تجویز پزشک ممکن است، ولی بهتر است همه دارو ها با تجویز و یا مشاوره دکتر داروساز تهیه و مصرف گردد.

آیا اسپری پی اچ آر ۱۶۰ تحت پوشش بیمه تامین اجتمایی است؟

این دارو تاکنون تحت پوشش بیمه تامین اجتمایی قرار نگرفته است.

آیا اسپری پی اچ آر ۱۶۰ در بهبود بیماری کرونا موثر است؟

اسپری پی اچ آر ۱۶۰ با عث بهبود وضعیت تنفس شده و میزان اکسیژن خون را به میزان قابل توجهی بالا می برد، وضعیت بیمار بهبود یافته و کمک به درمان بیمار می کند.

 

 

 

مطالب پیشنهادی:

خرید اینترنتی اسپری پی اچ آر ۱۶۰

اسپری پی اچ آر ۱۶۰ و عوارض

نحوه مصرف اسپری پی اچ آر ۱۶۰

کرونا و اسپری پی اچ آر ۱۶۰

 

 

اسپری پی اچ آر 160

 

 

در مورد این مقاله بیشتر بخوانید.

 

 

 

 

 

 

 

 

داروخانه دکتر هنگامه سلیمانی
۵/۵ - (۵۷ امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
سایدبار