داروهای ضد ویروس, مقالات آموزشی

کپسول تامی فلو ۷۵

کپسول تامی فلو 75

اُسلتامیویرنام تجاری کپسول تامی فلو ۷۵ یک داروی آنتی‌ویروس است که رشد ویروس آنفلوآنزا (دو نوعوB)را در بدن مسدود می‌کند و دوره بهبودی را کاهش می دهد. این دارو برای درمان آنفلوآنزا  تنها در افرادی که به مدت ۲ روز (یا کمتر) علائم آنفلوآنزا داشته‌اند، استفاده می‌شود. (قابل استفاده از سنین ۱۴ روزگی به بعد)، جهت اخذ مشاوره دارویی با دکتر داروساز تماس بگیرید.

همچنین افرادی که در معرض ویروس آنفلوآنزا قرار گرفته‌اند، اما هنوز هیچ علامتی ندارند یا در منطقه­ای که در آن شیوع آنفلوآنزا افزایش یافته زندگی میکنند، نیز می‌توانند از تامیفلو برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا استفاده نمایند. تامیفلو در درمان سرماخوردگی معمولی مؤثر نخواهد بود.

ضد ویروس(مهارکننده نورآمینیداز ویروس آنفلوآنزا).
الف- درمان عفونت حاد انفلوانزای نوع Aو B بدون عارضه
ب- درمان انفلوآنزا در کودکان ۱ساله و بیشتر

برخلاف آنچه در گذشته بیان می شد که دارویی برای از بین بردن ویروس کرونا/آنفولانزا وجود ندارد کپسول تامی فلو ۷۵ می تواند در درمان ویروس های کرونا/آنفولانزا  بسیار موثر باشد و نجات دهنده جان بیماران باشد.

این دارو از رشد و تکثر ویروس کرونا/آنفولانزا جلوگیری می کند و مدت زمان این بیماری را کاهش می دهد. می توانید کپسول تامی فلو ۷۵ را قبل یا بعد از غذا مصرف کنید.
شایع ترین عارضه تامی فلو تهوع و استفراغ است. ممکن است بر روی رفتار و خلق و خو تاثیر بگذارد. در صورت بروز پرخاشگری و آسیب به خود لازم است به پزشک اطلاع دهید.

در این باره بیشتر بدانیم
واکسن پرونار 13

 

ارتباط کپسول تامی فلو ۷۵ با واکسن کرونا 

واکسن کرونا تحریک کننده سیستم ایمنی است برای پیشگیری از بروز ویروس کرونا در حالیکه کپسول تامی فلو ۷۵ زمانی استفاده می شود که فرد به این بیماری مبتلا شده است و از کنترل سیستم ایمنی خارج شده است.

داروهای مرتبط
واکسن کرونا : واکسن تهیه شده برای کرونا است که بدن را در مقابل سه یا چهار نوع ویروس کرونا مقاوم می کند. این واکسن سالیانه تغییر می کند.
اسلتامیویر: داروی ضد ویروس که در درمان ویروس های مختلف کرونا کاربرد دارد. کپسول تامی فلو ۷۵ یکی از برندهای این دارو است.

کلروکین: یکی از داروهای ضد مالاریا است و همچنین سرکوب کننده ی ایمنی، این دارو در درمان ویروس کرونا نیز کاربرد دارد

هیدروکسی کلروکین : داروی ضد مالاریا و کاهش دهند ایمنی، این دارو در درمان ویروس کرونا کاربرد دارد

استریپ آفتوژل : داروی گیاهی و تهیه شده از عصاره گیاه شیرین بیان است. مقالات متعددی در خصوص اثرات پیشگیری کننده عصاره این گیاه در پیشگیری از انواع ویروس ها از جمله ویروس کرونا وجود دارد.

در زمان اپیدمی کرونا ویروس سارس افرادی که از عصاره این گیاه استفاده کردند با وجود ارتباط نزدیک با بیماران مبتلا به این ویروس به بیماری سارس مبتلا نشدند.

 

جزئیات اثر جانبی

ممکن است تعجب کنید که چند بار عوارض جانبی خاصی با این دارو رخ می دهد, یا اینکه آیا برخی از عوارض جانبی مربوط به آن است. در اینجا جزئیات بسیاری از عوارض جانبی این دارو ممکن است باشد یا نباشد.

 

واکنش آلرژیک

مانند اکثر داروها ، برخی از افراد پس از مصرف قرص تامی فلو ۷۵ می توانند واکنش آلرژیک داشته باشند. به طور قطع مشخص نیست که چه تعداد از افرادی که تامیفلو مصرف می کنند واکنش های آلرژیک به دارو دارند. علائم یک واکنش خفیف آلرژیک می تواند شامل موارد زیر باشد:

در این باره بیشتر بدانیم
شربت کتوف

بثورات پوستی

خارش
گرگرفتگی (گرما و قرمزی پوست)
واکنش آلرژیک شدیدتر نادر است اما ممکن است. علائم یک واکنش آلرژیک شدید می تواند شامل موارد زیر باشد:

تورم زیر پوست ، به طور معمول در پلک ها ، لب ها ، دست ها یا پاها
تورم زبان ، دهان یا گلو

مشکل تنفس

در صورت بروز واکنش آلرژیک شدید به کپسول تامی فلو ۷۵، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. اگر علائم شما تهدید کننده زندگی است و یا فکر می کنید که یک فوریت پزشکی دارید ، با ۹۱۱ تماس بگیرید.

راش

در صورت حساسیت به دارو ، ممکن است در هنگام استفاده از کپسول تامی فلو ۷۵، جوش پوستی ایجاد کنید. برخی از افراد که از کپسول تامی فلو ۷۵ استفاده می کنند ، یک واکنش شدید و تهدید کننده زندگی به نام سندرم استیونز-جانسون داشته اند. با این شرایط ، بثورات جدی ایجاد می شود که شامل مناطق زیادی از تاول روی پوست شما است.

اگر هنگام مصرف کپسول تامی فلو ۷۵ دچار جوش پوستی شدید ، مصرف دارو را متوقف کنید و بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. آنها می توانند نیاز به درمان پزشکی را به شما پیشنهاد دهند یا راه هایی برای بهبود بثورات ارائه دهند.

توهم

عضی از افرادی که قرص تامی فلو ۷۵ مصرف می کنند دچار هذیان یا توهم شده اند (دیدن یا شنیدن چیزهایی که واقعی نیستند). برخی از افراد رفتارهای غیرعادی نیز داشته اند که منجر به آسیب جسمی یا مرگ شده است.

در این باره بیشتر بدانیم
شربت آلرگارد

این عوارض جانبی که بیشتر در کودکانی که کپسول تامی فلو ۷۵ مصرف می کنند دیده می شود ، به سرعت شروع و برطرف شد. به طور قطع مشخص نیست که آیا تامیفلو عوارض جانبی ایجاد کرده است یا اینکه در واقع علائم آنفولانزا بوده است.

اگر هنگام مصرف کپسول تامی فلو ۷۵ ، شما یا فرزندتان دچار توهم یا رفتارهای غیرعادی هستید ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. آنها می توانند در مورد ادامه استفاده از کپسول تامی فلو ۷۵ و نیاز به هرگونه مراقبت پزشکی توصیه کنند.

هنگام مصرف کپسول تامی فلو ۷۵ ممکن است دچار اسهال شوید. در مطالعات بالینی ، اسهال در حدود ۷٪ از کودکانی که دارو مصرف می کردند ، رخ داده است. اسهال یک عارضه جانبی شایع در بزرگسالان نبود.

 

سئوالات متداول: 

آیا مصرف کپسول تامی فلو ۷۵ در زمان ابتلا به کرونا تجویز می شود؟

کپسول تامی فلو ۷۵ یک داروی ضد ویروس است، درصورت تجویز پزشک می بایست این دارو را مصرف نمود.

کپسول تامی فلو ۷۵ تحت پوشش بیمه تامین اجتمایی است ؟

خیر، کپسول تامی فلو ۷۵ تحت پوشش تامین اجتمایی نمی باشد.

آیا کپسول تامی فلو ۷۵ نیاز به نسخه دارد؟

کپسول تامی فلو ۷۵ یک دارو می باشد و مکمل نمی باشد، کلیه داروهای داروخانه ها نیاز به نسخه پزشک دارد.

مصرف کپسول تامی فلو ۷۵ روزی چند عدد است ؟

بنا بر دستور پزشک معالج دوز مصرف کپسول تامی فلو ۷۵ تعیین می گردد.

 

مطالب پیشنهادی:

کپسول اسلتامیویر برای چیست

خرید اینترنتی تامی فلو

کپسول فلوبایوویر برای کودکان

قیمت کپسول اسلتامیویر

تامی فلو تاریخ گذشته

تامیفلو ایرانی

 

 

در مورد این مقاله بیشتر بخوانید.

 

کپسول تامی فلو 75

.

نحوه خرید از داروخانه دکتر هنگامه سلیمانی.

.

آدرس داروخانه دکتر هنگامه سلیمانی

با ما تماس بگیرید WhatsApp

 

۵/۵ - (۴۲ امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
سایدبار