کیت تست, مقالات آموزشی

کیت تشخیص کرونا

کیت تشخیص کرونا

کیت تشخیص کرونا،تست سریع آنتی ژن اختصاصی کووید-۱۹ یک روش سریع لترال فلو ایمنواسی برپایه غشا برای تشخیص کیفی آنتی ژن های SARS-CoV-2 در نمونه های سواب نازوفارنکس انسان است.

در حین آزمایش آنتی ژن های SARS-CoV-2 که احتمالاً در نمونه وجود دارد، با نانوذرات پوشانده شده با آنتی بادی موجود در آزمایش واکنش نشان می دهند. کمپلکس حاصل در اثر کروماتوگرافی به علت خاصیت مویینگی در غشای نوار به سمت جلو حرکت می کند.

جهت تهیه و مشاوره کیت تشخیص کرونا از ما مشاوره بگیرید.

چگونه از کیت تشخیص کرونا استفاده کنیم ؟

کیت تشخیص کرونا، اگر نمونه حاوی آنتی ژن های SARS-CoV-2 باشد ، این آنتی ژن ها به آنتی بادی های SARS-CoV-2 پوشانده شده در منطقه خط تست (T) متصل می شوند و یک خط رنگی روی نوار آزمایش ایجاد می کنند ، که نشان دهنده نتیجه مثبت است.

کیت تشخیص کرونا، اگر آنتی ژن ها در نمونه وجود نداشته باشند ، هیچ خط رنگی در منطقه خط آزمایش (T) ظاهر نمی شود که نشان دهنده نتیجه منفی است. به عنوان یک کنترل فرایند، همیشه یک خط رنگی در منطقه خط کنترل (C) ظاهر می شود ، که نشان می دهد روش تست به درستی انجام شده است و اجزای آزمون همانطور که در نظر گرفته شده عمل کرده اند.

استانداردهای حساسیت و اختصاصیت بسیار بالایی دارد

نتایج ایمن و دقیق فقط در ۱۵ دقیقه.

آسان برای استفاده و خواندن.

چرا از کیت تشخیص کرونا آنتی ژن COVID-19 استفاده می شود؟

استفاده از کیت تشخیص کرونا آنتی ژن COVID-19 به کاربر این امکان را می دهد که وجود آنتی ژن های ویروس SARS-CoV-2 را در بدن شخص مبتلا تشخیص داده و اقدامات پیشگیرانه ای برای جلوگیری از گسترش ویروس انجام دهد.

در این باره بیشتر بدانیم
قرص یاسنال 10

در نتیجه افزایش یا تثبیت موارد COVID-19 در اکثر نقاط جهان ، نیاز فزاینده ای به دستگاه های تشخیصی دقیق ، حساس ، با کاربری آسان و پاسخگویی سریع با امکان انجام آزمایش های مکرر وجود دارد.کیت تشخیص کرونا سریع تشخیص آنتی ژن با چنین خصوصیاتی و مشابه روش PCR ، جهت تسهیل تشخیص و ردیابی افراد تازه آلوده شده ، انجام میشود.

از آنجا که به نظر می رسد انتقال ویروس SARS-CoV-2 چند روز پس از ابتلا به این ویروس و هنگامی که بار ویروسی به اوج خود می رسد اتفاق می افتد، انجام آزمایشات متناوب و مکرر به منظور کاهش سرعت گسترش همه گیری بیماری ، به طور فزاینده ای اهمیت پیدا می کند.کیت تشخیص کروناکیت تشخیص کرونا سریع آنتی ژن کووید-۱۹ می تواند به عنوان یک روش نظارتی ، به منظور کاهش شیوع SARS-CoV-2 تعریف شود ، چرا که به علت پاسخگویی سریع قابلیت محدود کردن گسترش ویروس در افراد بدون علامت را دارد.

این روش نظارتی را نمی توان با استفاده از روش استاندارد PCR انجام داد، زیرا پس از جمع آوری نمونه های PCR معمولاً نیاز به انتقال نمونه ها به آزمایشگاه های تخصصی وجود دارد، که توسط کارشناسان اداره می شوند ، این روش همچنین نیاز به یک یا چند روز برای دریافت نتایج دارد که محدودیت ایجاد می کند و گران است.

به همین دلیل است که نیاز به تست های بسیار حساس و اختصاصی مانند تست های آنتی ژن ، که امکان نظارت موثر در کل جمعیت را ایجاد می کند، وجود دارد.

کیت تشخیص کرونا سریع آنتی ژن چگونه کار می کند:

۱) جمع آوری نمونه: سواب استریل را از طریق سوراخ بینی به موازات کام وارد کنید ، تا زمانی که با نازوفارنکس تماس بگیرید. سواب را به آرامی مالش داده ، بغلتانید و آن را از حفره بینی خارج کنید.

در این باره بیشتر بدانیم
شربت کتوف

۲) سواب را در بافر استخراج قرار داده و حدود ۱۰ ثانیه بچرخانید. سواب را از بافر خارج کنید و انتهای آن را به خوبی بفشارید تا تمامی مایع درون آن خارج گردد .

۳) ۲ قطره از نمونه استخراج شده را به خوبی به پنجره نمونه اضافه کنید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و نتایج را بخوانید.

تفسیر نتایج کیت تشخیص کرونا

نتیجه مثبت: دو خط رنگی ظاهر می شود. یک خط رنگی باید همیشه در منطقه کنترل (C) ظاهر شود و یک خط دیگر باید در منطقه آزمون (T) باشد. نتیجه مثبت نشان دهنده شناسایی آنتی ژن های SARS-CoV-2 در نمونه است.

نتیجه منفی: یک خط رنگی در منطقه کنترل (C) ظاهر می شود. هیچ خطی در منطقه آزمون (T) ظاهر نمی شود.

نتیجه نامعتبر: خط کنترل ظاهر نمی شود. حجم ناکافی محلول و یا تکنیک های نادرست در فرایندها از مهمترین دلایل عدم وجود خط کنترل است. روش کار را مرور کرده و آزمایش را با دستگاه جدید تکرار کنید. در صورت ادامه مشکل ، بلافاصله استفاده از کیت تست سریع را قطع کرده و با توزیع کننده محلی خود تماس بگیرید.

تست سریع آنتی ژن COVID-19 فقط وجود آنتی ژن های SARS-CoV-2 در نمونه را نشان می دهد و نباید به عنوان تنها معیار تشخیص عفونت های SARS-CoV-2 مورد استفاده قرار گیرد. نتایج بدست آمده از کیت تشخیص کرونا باید با سایر یافته های بالینی حاصل از سایر آزمایش ها و ارزیابی ها مطابقت داده شود.

انواع کیت تشخیص کرونا (COVID-۱۹)

تشخیص RNA ویروس با روش RT-PCR (آزمایش مولکولی):

رایج ترین و قابل اعتمادترین آزمایش برای تشخیص بیماری کرونا آزمایش PCR است، که با استفاده از نمونه سواب های بینی و حلق صورت می گیرد. در اکثر افراد مبتلا به عفونت علامت دار کووید ۱۹، RNA ویروس در سواب حلق و بینی از روز اول ظهور علائم قابل تشخیص می باشد و در هفته اول شروع علائم به نقطه اوج می رسد.البته تست فوق منفی کاذب نیز دارد،و در صورت بروز علائم تیپیک بیماری، تکرار تست توصیه می شود.

در این باره بیشتر بدانیم
قرص تلفست 180

روشهای سرولوژی (با بررسی آنتی بادی IgM و IgG)

کیت تشخیص کرونا، از این روش می توان به طور غیر مستقیم، با سنجش آنتی بادی ها، افراد مبتلا شده را شناسایی کرد.تولید آنتی بادی در بدن در واکنش به یک عفونت به طور معمول طی یک یا دو هفته انجام می شود.آنتی بادی IgM در اوایل عفونت ایجاد می شود و آنتی بادی IgG در انتهای بیماری و بعد از بهبودی ایجاد می شوند.

از آنجا که ممکن است انتی بادی IgM در روزهای اول بروز بیماری ایجاد نشود و قابل تشخیص نباشد،لذا بررسی آنتی بادی IgG برای COVID-۱۹ اختصاصی تر می باشد، و استفاده از این تست بیشتر برای بررسی ابتلا یا وجود ایمنی در فرد استفاده می شود.

 

سئوالات متداول: 

آیا امکان استفاده از کیت تشخیص کرونا در منزل وجود دارد؟

کیت تشخیص کرونا، را می توانید تهیه کنید و در منزل بدون مراجعه به مراکز پر خطر درمانی تست را انجام دهید.

آیا کیت تشخیص کرونا تحت پوشش بیمه تامین اجتمایی است ؟

خیر تاکنون کیت تشخیص کرونا، تحت پوشش بیمه تامین اجتمایی قرار نگرفته است.

آیا کیت تشخیص کرونا بهتر از تست CPR است؟

جواب کیت تشخیص کرونا در مقایسه با تست PCR می تواند جواب واقعی تری ارایه کند.

آیا کیت تشخیص کرونا خارجی هم دارد؟

کیت تشخیص کرونا خارجی هم دارد ولی کیت تشخیص کرونا از کیفیت بهتری در مقایسه با نمونه خارجی دارد.

 

مطالب پیشنهادی:

کدام کیت تشخیص کرونا بهتره 

کیت تشخیص کرونا را از کجا بخریرم؟

کیت تشخیص کرونا خارجی 

کیت تشخیص کرونا ایرانی 

کیفیت کیت تشخیص کرونا 

خرید آن لاین کیت تشخیص کرونا

کیت تشخیص کرونا در تهران

خرید اینترنتی کیت تشخیص کرونا

کیت تشخیص کرونا در خانه

 

 

در مورد این مقاله بیشتر بخوانید.

 

 

کیت تشخیص کرونا

.

 

 

نحوه خرید از داروخانه دکتر هنگامه سلیمانی.

.

 

 

آدرس داروخانه دکتر هنگامه سلیمانی

 

 

با ما تماس بگیرید WhatsApp

۴.۷/۵ - (۳۰ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *