داروهای قلبی, مقالات آموزشی

قرص کنکور ۲.۵

قرص کنکور 2.5

قرص کنکور ۲.۵، در واقع یکی از انواع مسدود کننده های بتا است. که برای درمان فشار خون بالا، آنژین (درد قفسه سینه مربوط به قلب)، ریتم نامنظم قلب (آریتمی) استفاده می شود. و برای جلوگیری از حملات قلبی در آینده و جلوگیری از میگرن کمک می کند. قرص کنکور ۲.۵ برای تسکین علائم ناشی از غده تیروئید پرکار نیز استفاده می شود. ماده موثره دارویی این قرص بیزوپرولول نام دارد، بیزوپرولول در دوزهای ۲.۵ ، ۵ و ۱۰ تولید می شود، جهت مشاوره دارویی با خانه دارو در تماس باشید.

 

نحوه مصرف قرص کنکور ۲.۵

قرص کنکور ۲.۵ میتواند با معده خالی یا همراه با وعده غذایی مصرف شود. اما به طور منظم هر روز در یک زمان مصرف کنید مثلا هر روز ساعت ۱۰ صبح تا بیشترین اثر را ببرید. ممکن است چندین هفته طول بکشد تا شما از این دارو بهره کامل ببرید و ممکن است لازم باشد آن را تا آخر عمر مصرف کنید. با این حال، مهم است که به مصرف آن ادامه دهید حتی اگر احساس خوبی داشته باشید. اکثر افراد مبتلا به فشار خون بالا احساس بیماری نمی کنند و در صورت قطع مصرف آن ممکن است وضعیت شما بدتر شود.

 

عوارض قرص کنکور ۲.۵

عوارض اصلی قرص کنکور ۲.۵ خستگی، سردرد، ضربان قلب آهسته، احساس سرگیجه و حالت تهوع است. اینها معمولاً معتدل و کوتاه مدت هستند. همچنین ممکن است در بعضی از افراد تنگی نفس یا فشار خون پایین ایجاد کند. برای کاهش خطر عوارض جانبی پزشک احتمالاً دارو را با دوز کم شروع کرده و به تدریج آن را افزایش می دهد. اگر عوارض جانبی شما را آزار می دهد یا از بین نمی رود با پزشک خود مشورت کنید.

در این باره بیشتر بدانیم
قرص دپاکین 500

قبل از مصرف، در صورت بروز هرگونه مشکل کبدی، به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین ممکن است برای افرادی که ضربان قلب آهسته، مشکلات شدید گردش خون، نارسایی شدید قلب یا فشار خون دارند مناسب نباشد. مادران باردار یا شیرده نیز باید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند. شما باید با پزشک خود صحبت کنید تا بفهمید این دارو برای استفاده شما مناسب است یا خیر. برای اطمینان از عملکرد صحیح این دارو باید مرتباً فشار خون خود را چک کنید. از نوشیدن الکل خودداری کنید زیرا ممکن است عوارض جانبی خاصی را افزایش دهد.

 

عوارض مصرف قرص

موارد مصرف قرص کنکور ۲.۵

درمان فشار خون بالا (فشار خون بالا)
درمان آنژین (درد قفسه سینه مربوط به قلب)
درمان آریتمی
پیشگیری از حمله قلبی
پیشگیری از میگرن

فواید قرص کنکور در درمان فشار خون بالا (فشار خون بالا)
قرص Concor اثر برخی مواد شیمیایی را بر قلب و عروق خونی شما مسدود می کند. ضربان قلب شما را کند و به ضربان قلب کمک می کند تا با نیروی کمتری کار کند. این فشار خون شما را کاهش می دهد و به شما در کاهش خطر سکته مغزی، حمله قلبی، سایر مشکلات قلبی یا مشکلات کلیوی در آینده کمک می کند. این دارو برای موثر بودن باید به طور مرتب مصرف شود، بنابراین حتی اگر احساس خوبی داشتید به مصرف آن ادامه دهید. بدون صحبت با پزشک متوقف نشوید.

در این باره بیشتر بدانیم
قرص آدانکور 10

فواید قرص کنکور در درمان آنژین (درد قفسه سینه مربوط به قلب)
قرص Concor رگ های خونی را شل می کند تا خون بتواند به راحتی در اطراف بدن شما جریان یابد و اطمینان حاصل کند که قلب شما اکسیژن کافی دریافت می کند. این احتمال را کاهش می دهد که به درد قفسه سینه ناشی از آنژین مبتلا شوید. این دارو با کاهش دفعات حملات آنژین می تواند به شما در افزایش توانایی ورزش و ادامه زندگی روزمره کمک کند. شما باید آن را به طور منظم و تا زمانی که برای اثربخشی آن تجویز شده است، مصرف کنید.

فواید قرص کنکور در درمان آریتمی
از قرص Concor برای تثبیت ریتم قلب (بخصوص فیبریلاسیون دهلیزی) استفاده می شود. به عادی سازی ریتم غیر طبیعی قلب، جلوگیری از وقوع آن در وهله اول یا کاهش سرعت ضربان قلب در طی یک دوره کمک می کند.

فواید قرص کنکور در پیشگیری از حمله قلبی
قرص Concor به کاهش فشار خون شما کمک می کند و خون رسانی به بدن را برای قلب شما آسان می کند. این امر احتمال حمله قلبی شما را کاهش می دهد. اگر بلافاصله پس از حمله قلبی داده شود، می تواند خطر مرگ را نیز کاهش دهد. این دارو برای موثر بودن باید به طور مرتب مصرف شود، بنابراین حتی اگر احساس خوبی داشتید به مصرف آن ادامه دهید. بدون صحبت با پزشک متوقف نشوید.

 

عوارض جانبی قرص کنکور ۲.۵

بیشتر عوارض جانبی نیازی به هیچگونه مراقبت پزشکی ندارند و با سازگاری بدن با دارو از بین می روند. در صورت پایداری یا نگرانی از پزشک با پزشک خود مشورت کنید

در این باره بیشتر بدانیم
واکسن گارداسیل

عوارض جانبی شایع Concor
حالت تهوع
سردرد
ضربان قلب آهسته
خستگی
یبوست
اسهال
سرگیجه
اندام های سرد

 

مکانیزم اثر قرص کنکور ۲.۵

بیزوپرولول گونه‌ای محافظت‌کننده قلب است چرا که بلوک‌کننده آدرنرژیک β۱ به صورت انتخابی و رقابتی کاتکول‌آمین(آدرنالین) است که به‌طور عمده در سلول‌های ماهیچه قلب و بافت هدایت قلب و همچنین در سلول ژوگستاگلومرول کلیه یافت می‌شوند. به‌طور معمول، تحریک آدرنورسپتور β۱ توسط آدرنالین و نورآدرنالین باعث فعال شدن سیگنالی آبشاری و در نتیجه افزایش قدرت انقباض و افزایش نرخ ضربان قلب در ماهیچه قلب و ضربان ساز قلب می‌شود. بیزوپرولول با بلوک کردن رقابتی فعالیت این آبشار باعث کاهش آهنگ آدرنرژیک / تحریک ماهیچه قلب و سلول‌های ضربان ساز قلب می‌شود.

 

سئوالات متداول:

آیا قرص کنکورد ۲.۵ با دفترچه تامین اجتمایی محاسبه می گردد؟

تا کنون بیمه تامین اجتمایی قرص کنکور ۲.۵ را تحت پوشش قرار نداده است.

قرص کنکور ۲.۵ چه عوارضی دارد؟

برای قرص کنکور ۲.۵  تا کنون عوارض حساسیتی ثبت نشده است.

مدت زمان قرص کنکور ۲.۵ چقدر است ؟

قرص کنکور ۲.۵ برای تنظیم ضربان قلب می باشد، برای بیماران این دارو مصرف روزانه تا پایان دوره درمان دارد.

آیا قرص کنکور ۲.۵ مشابه داخلی دارد؟

بله، چند شرکت ایرانی قرص کنکور ۲.۵ را تولید و توزیع می کنند.

 

 

 

مطالب پیشنهادی:

تداخل دارویی قرص کنکور ۲.۵

خرید اینترنتی قرص کنکور ۲.۵

قیمت قرص کنکور ۲.۵

قیمت قرص کنکور ۲.۵ با دفترچه تامین اجتمایی

 

 

 

قرص کنکور 2.5

در مورد این مقاله بیشتر بخوانید.

 

نحوه خرید از داروخانه دکتر هنگامه سلیمانی.

 

با ما تماس بگیرید WhatsApp

 

آدرس داروخانه دکتر هنگامه سلیمانی

۴.۷/۵ - (۴۰ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *