داروهای قلبی, مقالات آموزشی

قرص توتن ۶۰۰

قرص توتن 600

این مطالب را در این صفحه می خوانید

قرص توتن ۶۰۰ در واقع یک اپروزارتان یک آنتاگونیست گیرنده آنژیوتانسین ۲ است که در درمان فشارخون بالا به کار می رود. داروی اپروسارتان با تاثیر بر سیستم رنین آنژیوتانسین و از دو راه سبب کاهش مقاومت عروق محیطی می شود. راه اول مهار اتصال آنژیوتانسین ۲ به گیرنده های AT1 در عضلات صاف عروق می باشد که باعث اتساع عروقی می شود و راه بعد مهار ساخت نوراپی نفرین و کاهش فشارخون است. جهت مشاوره دارویی با ما در تماس باشید.

مکانیسم اثر قرص توتن ۶۰۰

اپروسارتان باعث مهار تنگی عروق و اثرات ناشی از ترشح آلدوسترون می شود و از اتصال آنژیوتانسین ۲ به گیرنده های AT1 که در بسیاری از بافت ها یافت می شود جلوگیری می کند. این دارو فاقد هرگونه فعالیت آگونیست نسبی روی گیرنده های AT1 است و مطالعات بالینی ثابت کرده است اپروزارتان یک مهارکننده رقابتی و برگشت پذیر برای گیرنده های AT1 است.

برخلاف داروهای مهارکننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین, اپروسارتان و سایر مهارکننده های گیرنده آنژیوتانسین با برادی کینین و ماده پی تداخلی ندارد بنابراین عوارض معمول داروهای مهارکننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین مانند سرفه خشک را ندارند.

فارماکودینامیک قرص توتن ۶۰۰

آنژیوتانسین ۲ که ماده افزایش دهنده فشارخون در سیستم رنین آنژیوتانسین است توسط آنزیم مبدل آنژیوتانسین از آنژیوتانسین ۱ تولید می شود. این ماده مسئول اصلی تنگی عروق , تحریک تولید و ترشح آلدوسترون , تحریک قلبی و بازجذب کلیوی سدیم است.

اپروزارتان به صورت انتخابی اتصال آنژیوتانسین ۲ به AT1 را مهار کرده و باعث ایجاد اتساع عروقی, کاهش ترشح وازوپرسین و کاهش تولید و ترشح آلدوسترون می شود. در مجموع تمامی موارد فوق باعث کاهش فشارخون می شود.

فارماکوکینتیک قرص توتن ۶۰۰

جذب داروی قرص توتن ۶۰۰ بعد از مصرف تک دوز خوراکی حدود ۱۳ درصد است. مصرف با غذا جذب را به تاخیر می اندازد. در خصوص حجم توزیع اطلاعات کافی در دسترس نیست.
اتصال پروتئینی اپروزارتان حدود ۹۸ درصد است. متابولیسم دارو توسط آنزیم های سیتوکروم انجام نمی شود و عمدتا دارو بدون تغییر دفع می شود و کمتر از ۲ درصد مقدار مصرف شده به شکل گلوکورونیده دفع می شود.

راه دفع دارو کاملا مشخص نیست. نیمه عمر حذف دارو بین ۵ تا ۹ ساعت است .

 

مقدار مصرف قرص توتن ۶۰۰

فشار خون بالا :
ابتدا ۶۰۰ میلی گرم خوراکی یک بار در روز (با فرض نرمال بودن حجم خون) و دوز نگهدارنده ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلی گرم خوراکی در ۱ تا ۲ دوز منقسم.

**حداکثر کاهش فشارخون طی ۲ تا ۳ هفته اتفاق می افتد.

 

موارد منع مصرف قرص توتن ۶۰۰

ازدیاد حساسیت به این دارو , مصرف همزمان با آلیسکایرن

 

عوارض جانبی قرص توتن ۶۰۰

افسردگی , سرفه , سرگیجه , درد شکمی , عفونت مجاری تنفسی , فارنژیت , رینیت , عفونت مجاری ادراری , عفونت ویروسی , هایپرکالمی , هایپرتری گلیسریدمی

 

تداخلات دارویی قرص توتن ۶۰۰

دروسپیرنون , تری متوپریم , پتاسیم سیترات , اسپیرونولاکتون , انالاپریل , ایندومتاسین , پیروکسیکام , تولمتین , دیکلوفناک , لوزارتان , والسارتان , کاپتوپریل , آمیلوراید , آلیسکایرن , تریامترن , ترپروستینیل , پریندوپریل , تراندولاپریل , بنازپریل , کاناگلیفلوزین , آنژیوتانسین II

• داروهای مهارکننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین ( کاپتوپریل , انالاپریل ) : افزایش خطر اختلال کلیوی, هایپرکالمی و افت فشارخون

• آنتاگونیست های گیرنده آنژیوتانسین (والزارتان و لوزارتان ) : افزایش خطر اختلال کلیوی, هایپرکالمی و افت فشارخون

• آلیسکایرن : افزایش خطر اختلال کلیوی, هایپرکالمی و افت فشارخون

• دیورتیک های ذخیره کننده پتاسیم ( آمیلوراید , اسپیرنولاکتون , تریامترن ): هایپرکالمی

• ضد التهاب های غیر استروئیدی ( پیروکسیکام , دیکلوفناک , تولمتین , ناپروکسن , ایندومتاسین ) : اختلال کلیوی در افراد مسن و کاهش اثرات کاهنده فشارخون

• مکمل پتاسیم : هایپرکالمی

هشدارها قرص توتن ۶۰۰

آنژیوادم : موارد نادری از آنژیوادم با مصرف برخی از آنتاگونیست های گیرنده آنزیوتانسین ۲ مشاهده شده است که در هر زمانی در طی درمان ممکن است ایجاد شود (خصوصا با دوز اول دارو) و ممکن است سر و گردن را نیز درگیر کند (و باعث درگیری راه های هوایی شود) یا با درگیر کردن روده باعث دردهای شدید شکمی شود. بیماران با سابقه آنژیوادم ادیوپاتیک یا موارد آنژیوادم در پی مصرف داروهای مهارکننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین در معرض خطر بیشتری هستند.در صورت بروز این عارضه بایستی مصرف داروی اپروزارتان سریعا قطع شده و بیمار به دقت تحت نظر باشد خصوصا در موارد درگیری راه های هوایی.

در این باره بیشتر بدانیم
کپسول آکنوترن 20

ممکن است تزریق داخل عضله اپی نفرین لازم باشد. در صورت بروز آنژیوادم در پی مصرف آنتاگونیست های گیرنده آنژیوتانسین, باید از مصرف مجدد این داروها خودداری شود.

هایپرکالمی: ممکن است سطح خونی پتاسیم افزایش یابد. عوامل مستعد کننده آن عبارتند از نارسایی کلیوی , دیابت, مصرف همزمان داروهای مهارکننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین , دیورتیک های ذخیره کننده پتاسیم , مکمل پتاسیم یا ترکیبات دارای ملح پتاسیم. در صورت وجود عوامل خطر فوق, سطح خونی پتاسیم باید به دقت تحت نظر باشد.

افت فشارخون : در بیمارانی که کمبود سدیم یا کمیود حجم خون دارند افت فشار خون علامتی ممکن است در شروع درمان رخ دهد.

بدتر شدن عملکرد کلیه : ممکن است عملکرد کلیه دچار اختلال شود و یا سطح سرمی کراتینین افزایش یابد خصوصا در بیماران با جریان خون کلیوی. این عارضه به صورت الیگوری , نارسایی حاد کلیوی و آزتومی پیشرونده ظاهر می شود.

تنگی آئورت و میترال : در بیماران مبتلا به این مشکلات باید با احتیاط اپروزارتان مصرف شود.

تنگی شریان کلیه : در صورت تنگ بودن عروق کلیوی باید مصرف اپروزارتان با احتیاط فراوان صورت گیرد چراکه احتمال بدتر شدن اختلال کلیوی بدون بروز اثرات مطلوب درمانی در قبال آن, وجود دارد.

 

نکات قابل توصیه قرص توتن ۶۰۰

در صورت وجود هرکدام از موارد زیر قبل از مصرف قرص توتن ۶۰۰ با پزشک مشورت شود :

سابقه آلرژی به دارو یا ترکیبات آن و آلرژی به سایر داروها و مواد غذایی، وجود اختلالات کلیوی , قندخون بالا و شیرده بودن.

تا زمان مشخص شدن اثرات دارو بر روی هوشیاری از رانندگی و انجام کارهای دقیق خودداری شود.

برای کاهش احتمال افت فشارخون وضعیتی و زمین خوردن, نشست و برخاست به آرامی صورت گیرد و در بالا رفتن از پله ها جانب احتیاط رعایت شود.

فشارخون باید به صورت مداوم کنترل شود.

در صورت مصرف داروهای حاوی پتاسیم یا دیورتیک های ذخیره کننده پتاسیم با پزشک مشورت شود.

در صورت وجود رژیم غذایی کم نمک یا بی نمک با پزشک مطرح شود.

به علت احتمال افزایش فشارخون, قبل از مصرف هرگونه داروی بدون نسخه خصوصا فراورده های ضد سرماخوردگی با پزشک مشورت شود.

در هوای گرم به میزان آب بدن توجه شود و مایعات کافی نوشیده شود. در صورت کاهش شدید آب بدن به علت تعریق, تهوع و استفراغ و … به پزشک مراجعه شود چراکه احتمال افت فشارخون وجود دارد.

در صورت مصرف لیتیوم, با پزشک مشورت شود چراکه نیاز به سنجش دقیق تر غلظت خونی آن می باشد.

مصرف داروی اپروزارتان (قرص توتن ۶۰۰) با یا بدون غذا تفاوت ندارد اما باید در زمان مشخصی مصرف شود و از فراموش کردن دارو اجتناب شود.

در صورت فراموش کردن یک دوز دارو باید بلافاصله استفاده شود ولی اگر تا دوز بعدی زمان زیادی باقی نیست از دوز فراموش شده صرف نظر شده و برنامه عادی مصرف دارو ادامه یابد و دوز دارو ۲ برابر نشود.

مصرف قرص توتن ۶۰۰ در بارداری
D ( در این گروه از داروها، مطالعات و نتایج حاصل از آن بیانگر وجود خطر برای جنین انسان است. زمانی که استفاده از دارو برای زنان باردار اجتناب ناپذیر است و خطرات احتمالی پذیرفته شده است، پزشک دارو را تجویز می کند. )

دارو های مشابه قرص توتن ۶۰۰

داروهای مشابه قرص توتن ۶۰۰ مانند لوزارتان، والسارتان، آزیلسارتان، کاندسارتان، تلمیزارتان، تلمیسارتان، ایربزارتان و اولمزارتان می باشند.

 

مکانیسم اثر قرص توتن ۶۰۰

– آنژیوتانسین II از آنژیوتانسین I تحت یک واکنش کاتالیز شده با آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE,kininase II) ایجاد می شود. آنژیوتانسین II ماده افزاینده فشار اصلی در سیستم رنین-آنژیوتانسین بوده که اثراتی شامل انقباض عروق، تحریک قلب و بازجذب کلیوی سدیم را داراست. اپروسارتان از طریق مهار انتخابی اتصال آنژیوتانسین II به گیرنده AT1 در بافت های متعدد ( مثل عضله صاف عروق و غده آدرنال ) باعث مهار اثرات آنژیوتانسین II در انقباض عروق و ترشح آلدوسترون می شود. بنابراین عملکرد دارو مستقل از مسیرهای ساخت آنژیوتانسین II می باشد.

مسدود نمودن سیستم رنین-آنژیوتانسین با مهار کننده های ACE که ساخت آنژیوتانسین II از آنژیوتانسین I را مهار می کنند، بطور وسیعی در درمان پرفشاری خون استفاده می شوند. مهار کننده های ACE هم چنین تجزیه برادی کینین که واکنش کاتالیز شده با ACE است را مهار می کنند.

از آنجایی که اپروسارتان ACE را مهار نمی کند روی برادی کینین اثری ندارد. هرچند این تمایز در ارتباط بالینی آن مشخص نشده است. اپروسارتان به سایر گیرنده های هورمونی و یا کانال های یونی که در تنظیم سیستم قلبی عروقی اهمیت دارند متصل نشده و آن ها را مسدود نمی کند.

 

فارماکوکینتیک قرص توتن ۶۰۰

اتصال به پروتئین: ۹۸ %
متابولیسم: بسیار کم و کبدی
زیست دست یابی: با دوز ۳۰۰ میلی گرم ۱۳ %
نیمه عمر: نهایی ۹-۵ ساعت
زمان رسیدن به پیک سرمی: در حالت ناشتا ۲-۱ ساعت
دفع: مدفوع ( ۹۰ % )، ادرار ( ۷ %، عمدتا بصورت داروی تغییر نیافته )
کلیرانس: ۷/۹ L/hour

در این باره بیشتر بدانیم
قطره سیدرال گوچه

 

عوارض جانبی قرص توتن ۶۰۰

عوارض نسبتا شایع (%۱۰-۱):
قلبی عروقی: درد قفسه سینه
سیستم اعصاب مرکزی: خستگی، سرگیجه، سردرد، افسردگی
غدد درون ریز و متابولیسم: ادم ناشی از جاذبه زمین، افزایش تری گلیسرید خون
گوارشی: درد شکمی، اسهال، سوء هاضمه
ادراری تناسلی: عفونت مجاری ادراری
عفونی: عفونت ویروسی
عصبی، عضلانی و اسکلتی: درد مفاصل، درد عضلات
کلیوی: افزایش BUN
تنفسی: عفونت مجاری تنفسی فوقانی، فارنژیت، رینیت، سرفه، برونشیت، سینوزیت
متفرقه: صدمات غیر مترقبه

تداخلات دارویی قرص توتن ۶۰۰

مشخصات کلی تداخلات:
تشدید اثرات کاهنده فشارخون
کاهش پرفیوژن یا عملکرد کلیوی
تشدید هایپرکالمی
آنتاگونیست آنژیوتانسین II نوع ۱

کاهش اثرات قرص توتن ۶۰۰ توسط داروها:

آمفتامین‌ها، بریگاتینیب، برومپریدول، دکس متیل‌فنیدات، گیاهان (با خاصیت افزاینده فشارخون)، متیل‌فنیدات، داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی، یوهیمبین

 

افزایش اثرات داروها توسط قرص توتن ۶۰۰:

آمیفوستین، مهارکننده‌های آنزیم تبدیل‌کننده آنژیوتانسین، داروهای ضد سایکوز، برومپریدول، سیکلوسپورین (سیستمیک)، دروسپیرنون، دولوکستین، داروهای کاهنده فشارخون، فرآورده‌های حاوی لوودوپا، لیتیم، نیتروپروسید، داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی، فولکودین، دیورتیک های نگه‌دارنده پتاسیم، سدیم فسفات‌ها، تاکرولیموس (سیستمیک)

افزایش اثرات قرص توتن ۶۰۰ توسط داروها:

آلفوزوسین، آلیسکایرن، باربیتورات ها، بنپریدول، بریگاتینیب، بریمونیدین (موضعی)، داپوکستین، دیازوکسید، اپلرنون، هپارین، هپارین ها (با وزن مولکولی پایین)، گیاهان (با خاصیت کاهنده فشارخون)، لورمتازپام، مولسی‌دومین، نفتوپیدیل، نیکرگولین، نیکوراندیل، اوبینوتوزومب، پنتوکسی فیلین، مهارکننده‌های فسفودی استراز ۵، نمک‌های پتاسیم، آنالوگ‌های پروستاسیکلین، کیناگولید، رانولازین، تولواپتان، تری‌متوپریم

هشدارها در مصرف قرص توتن ۶۰۰

داروهای موثر بر سیستم رنین-آنژیوتانسین می توانند باعث آسیب و مرگ جنین شوند. در صورت بروز حاملگی بلافاصله دارو قطع شود.

می توانند هایپرکالمی ایجاد کند. از مصرف مکمل های حاوی پتاسیم خودداری شود.

در بیمارانی که کمبود آب و مایعات دارند مصرف نشده و یا با دوز کمتری مصرف شود.

می تواند باعث بدتر شدن عملکرد کلیوی و یا افزایش کراتینین سرم به خصوص در بیماران با جریان خون کلیوی کم ( مثل تنگی شریان کلیوی و نارسایی قلبی ) که سرعت فیلتراسیون گلومرولی (GFR) به انقباض عروقی شریان آوران ( ایجاد شده توسط آنژیوتانسین II ) وابسته است، گردد.

در بیماران با تنگی شریان کلیوی یک طرفه یا دوطرفه یا احتیاط مصرف شود. در صورت وجود تنگی دوطرفه مصرف دارو بطور کلی ممنوع است. زیرا خطر بدترشدن عملکرد کلیوی وجود دارد، مگر آنکه منافع آن ارجح باشد.

در نارسایی کلیوی و تنگی قابل توجه آئورت/میترال با احتیاط مصرف شود.

مصرف همزمان مهار کننده های ACE می تواند خطر عوارض جانی که از نظر بالینی مهم هستند را افزایش دهد ( مثل اختلال کلیوی و هایپرکالمی )

فشار خون نرمال بعد از درمان با قرص های فشار خون

اگر یک فرد بالغ و سالم با ۶۰ سال سن یا بیشتر هستید : فشار خون هدف کم تر از ۱۵۰/۹۰ میلی متر جیوه است.

اگر یک فرد بالغ و سالم هستید و کمتر از ۶۰ سال سن دارید : فشار خون هدف کمتر از ۱۴۰/۹۰ میلی متر جیوه است.

اگر مبتلا به بیماری مزمن کلیوی، دیابت یا بیماری عروق کرونر یا در معرض خطر بیماری عروق کرونر هستید : فشار خون هدف کمتر از ۱۴۰/۹۰ میلی متر جیوه است.

اگر چه فشار خون ایده آل ، فشار ۱۲۰/۸۰ میلی متر جیوه یا کمتر است، با این حال پزشکان مطمئن نیستند که برای رسیدن به آن سطح درمان دارویی نیاز است یا خیر؟

اگر ۶۰ سال سن یا بیشتر دارید، و استفاده از داروها باعث کاهش فشار خون سیستولیک شده اند (مثلا کمتر از ۱۴۰ میلی متر جیوه)، نیاز به تغییر دارو ها نیست مگر اینکه موجب اثرات منفی بر روی بدن شده باشند.

برای استفاده ار دارو های فشار خون حتما با پزشک خود مشورت کنید چرا که به میزان فشار خون و سایر مشکلات پزشکی بستگی دارد.

 

معرفی قرص های فشار خون

مصرف تمامی این قرص ها باید با تجویز پزشک با توجه به مقدار فشار خون در هر فرد استفاده شود.لذا از مصرف خودسرانه دارو فشار خون بپرهیزید.

۱- دیورتیک های تیازیدی
به قرص های فشار خون دیورتیک ها، ادرار آور نیز می گویند. این داروها بر روی کلیه ها اثر می گذارند تا بدن سدیم و آب اضافی را از بدن دفع کند و باعث کاهش حجم خون شوند. دیورتیک های تیازیدی، اغلب اولین داروی درمانی هستند، اما به تنهایی مصرف نمی شوند. دیورتیک های تیازیدی شامل هیدروکلروتیازید (میکروزید)، کلرتالیدون و غیره است.

اگر از این قرص های فشار خون ادرار آور مصرف نمی کنید و فشار خونتان بالا است، با پزشک خود در مورد اضافه کردن داروی دیورتیک مشورت کنید. دیورتیک ها و مسدود کننده های کانال کلسیم در افراد سیاه پوست و مسن بهتر از مهارکننده های آنزیم تبدیل کننده ی آنژیوتانسین عمل می کنند. یک عارضه ی جانبی شایع دیورتیک ها تکرر ادرار است.

۲- بتا بلاکر ها (مسدود کننده های بتا)
این نوع قرص های فشار خون برون ده قلب را کاهش می دهند و رگ های خونی را باز می کنند که باعث می شود تا ضربان قلب آهسته تر شود. مسدود کننده های بتا شامل قرص های فشار خون اسباتول ( سکترال)، آتنولول (تنورمین) و غیره است. این دارو ها به تنهایی کار نمی کنند، به خصوص در افراد سیاه پوست و مسن تر. اما زمانی که همراه با دیگر داروهای فشار خون مصرف شوند موثر خواهند بود.

در این باره بیشتر بدانیم
قرص دیووان 160

۳- مهارکننده های آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین (ACE)
شامل قرص های فشار خون لیزینوپریل (زستریل)، بنازپریل (لوتنسین)، کاپتوپریل (کاپوتن) و غیره است. این دارو ها با جلوگیری از تشکیل پلاک ها به شل شدن رگ های خونی کمک می کنند. افراد مبتلا به بیماری های مزمن کلیوی از داشتن یک مهار کننده ACE به عنوان یکی از داروهای خود بهره مند می شوند.

۴- مسدودکننده های گیرنده ی آنژیوتانسین (ARB)
قرص توتن ۶۰۰ با جلوگیری از تشکیل پلاک به شل شدن عروق خونی کمک می کنند. ARB ها شامل کاندسارتان (اتاکاند)، لوزارتان و غیره است. افراد مبتلا به بیماری های مزمن کلیوی از این دارو حتما باید استفاده کنند.

۵- مسدود کننده های کانال کلسیم
شامل قرص های فشار خون آمیلودیپین (نورواسک)، دیلتیازم ( کاردیزم ،تیازاک) و غیره است. این دارو ها به شل شدن عضلات عروق خونی کمک می کنند. برخی از آنها ضربان قلب را کاهش می دهند. مسدود کننده های کانال کلسیم ممکن است برای مردم سیاه پوست و سفید و مسن تر از مهارکننده های ACE بهتر عمل می کنند.

مصرف آب گریپ فروت به همراه برخی از مسدود کننده های کانال کلسیم، باعث افزایش سطوح خونی می شود و شما را در معرض خطر بالاتری از عوارض جانبی قرار می دهد. پس حتما در مورد تداخلات دارویی داروهای فشار خون با پزشکتان صحبت کنید.

۶- مهار کننده های رنین
آلیسکیرن (تکتورنا) تولید رنین را کند می کند. رنین آنزیمی است که توسط کلیه تولید می شود و شروع کننده ی زنجیره ای از مراحل شیمیایی است که فشار خون را افزایش می دهد.

تکتورنا توانایی رنین برای آغاز این فرایند را کاهش می دهد. با توجه به احتمال بروز عوارض جدی، از جمله سکته مغزی، هرگز نباید آلیسکرین را همراه با مهار کننده های ACE یا ARBs مصرف کنید.

۷- مسدود کننده های آلفا
این داروها تکانه های عصبی به رگ های خونی را کاهش می دهند و تشکیل پلاک در عروق خونی را محدود می کنند. مسدود کننده های آلفا شامل دوکسازوسین (کاردورا) و پرازوسین (مینیپرس) هستند.

۸- مسدود کننده های آلفا-بتا
این نوع از قرص های فشار خون علاوه بر کاهش تکانه های عصبی به رگ های خونی، سرعت ضربان قلب به منظور کاهش مقدار خونی که باید از طریق عروق پمپ شود را نیز کاهش می دهد. مسدود کننده های آلفا-بتا شامل کارودیلول (کورگ) و لابتالول (تراندات) است.

۹- دارو هایی که بر روی سیستم عصبی مرکزی اثر می گذارند.
این داروها از ارسال سیگنال از مغز به سیستم عصبی برای افزایش ضربان قلب و تنگ شدن رگ های خونی جلوگیری می کنند. شامل کلونیدین (کاتاپرس ، کاپوای) ، گوانفاسین ( اینتونیو ، تنکس ) و متیل دوپا می باشند.

۱۰- بازکننده های عروق
این داروها از جمله هیدرالازین و مینوکسیدیل هستند که به طور مستقیم بر روی عضلات دیواره های شریان ها اثر می گذارند و از سفت و باریک شدن عضلات شریان ها جلوگیری می کنند.

۱۱- آنتاگونیست های آلدوسترون
آنتاگونیست های آلدوسترون به عنوان نمونه اسپیرونولاکتون (آلداکتون) و اپلرنون (اینسپرا) هستند. این داروها می توانند منجر به جذب نمک و احتباس مایعات شوند، که به افزایش فشار خون کمک می کند.

برای کاهش دوزهای مصرفی روزانه ی قرص های فشار خون حتما باید با پزشکتان مشورت کنید. بهتر است از ترکیبی از چند دارو با دوز پایین به جای یک دارو با دوز بالا استفاده کرد. در واقع، مصرف دو یا چند عدد از قرص های فشار خون در اغلب موارد بیشتر از یک دارو موثر می باشد.

 

سئوالات متداول:

آیا قرص توتن ۶۰۰ را بدون نسخه می توان تهیه کرد؟

قرص توتن ۶۰۰ از گروه داروهای قلبی است، تهیه و مصرف قرص توتن ۶۰۰ بدون نسخه پزشک ممنوع است.

آیا قرص توتن ۶۰۰ تحت پوشش تامین اجتماعی و یا سایر بیمه ها است ؟

قرص توتن ۶۰۰ تحت پوشش هیچ بیمه ای نیست و محاسبه مبلغ نسخه به صورت آزاد می باشد.

قرص توتن ۶۰۰ روزانه چند عدد مصرف می گردد ؟

میزان مصرف قرص به میزان مورد نیاز برای بیمار بستگی دارد که توسط پزشک مشخص می گردد، مصرف خودسرانه این دارو ممنوع است.

قرص توتن ۶۰۰ مشابه چه دارویی است ؟

قرص قرص توتن ۶۰۰ بسیار عملکرد مشابه قرص والسارتان دارد.

آیا امکان تهیه قرص توتن ۶۰۰ به صورت اینترنتی وجود دارد؟

قرص توتن ۶۰۰ جزء داروهای OTC نمی باشد، و فروش این دارو بدون نسخه امکان پذیر نیست، همچنین مانند سایر داروها نسخه پیچی و تح.یل دارو فقط در محل داروخانه امکان پذیر است.

 

 

 

مطالب پیشنهادی:

قرص توتن ۶۰۰

Teveten 600

بهترین قرص برای فشار خون

Eprosartan قرص

قرص سینومیکس

جایگزین قرص لیزینوپریل

قرص ناتریلیکس

قرص abbott برای چیه

قرص رواتینکس و فشار خون

 

قرص توتن 600

قرص توتن ۶۰۰

در مورد این مقاله بیشتر بخوانید.

 

نحوه خرید از داروخانه دکتر هنگامه سلیمانی.

 

با ما تماس بگیرید WhatsApp

آدرس داروخانه دکتر هنگامه سلیمانی

۵/۵ - (۳۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *